Wat zijn goede manieren voor aantal aanmeldingen nieuwsbrief verhogen? Dit bericht bevat 3 video’s over hoe je de Thrive leads plugin voor WordPress kunt inzetten. De plugin biedt conversieverhogende manieren om meer websitebezoekers zich te laten inschrijven op je nieuwsbrief. Je kunt Thrive leads gebruiken als je nieuwsbrieven verstuurt via Mailchimp en je doelgroep zich erop inschrijft via je WordPress website. Ontdek wat wel en niet werkt via deze 3 video’s van in totaal 1,5 uur. Engelstalige video’s, maar wel aanraders!

Thrive-leads-plugin-voor-aanmeldingen-nieuwsbrief-verhogen-introductie

Thrive leads is een WordPress plugin om sneller een mailinglijst op te bouwen. Geschikt voor mensen die werk willen maken van hun nieuwsbrief aanmeldingen . Om het aantal inschrijvingen te verhogen via verschillende inschrijfformulieren en A/B testen. Ook voor segmentatie van doelgroepen en nieuw aanbod voor reeds ingeschreven, is de nieuwsbrief tool geschikt. Het werkt goed samen met Mailchimp en andere, bekende diensten.

De meeste WordPress website-eigenaren hebben op vaste plekken op hun website een formulier voor aanmelden op de nieuwsbrief. Er zijn natuurlijk allerlei gratis contactformulieren en inschrijfformulieren waarmee je nieuwsbrief inschrijvingen kunt verzamelen. Zo heb je de gratis Contactform 7 plugin (met Mailchimp opties). Probleem hiermee is alleen dat statische formulieren op je website je niet veel nieuwsbrief inschrijvingen zullen opleveren. Aantal aanmeldingen nieuwsbrief verhogen, vraagt om meer (slimme) inzet. De conversie hierop kan verhoogd worden op twee manieren:

Zo bereik je eerder je doel om tot een mailinglijst te komen die groeit en echt wat oplevert. Bovendien zorgt Thrive Leads ervoor dat websitebezoekers die zich al ingeschreven hebben; een relevant vervolgaanbod krijgen.

Waarom statische banners geen conversie opleveren

Waarschijnlijk heb ook jij een hekel aan pop-ups. Ik klik ze (ook) meteen weg. Toch is dit wel het moment waarop ik, weliswaar voor even, de gedachte krijg dat ik mij kan aanmelden voor de nieuwsbrief. Een gedachte die ik lang niet zo sterk heb, als ik onderaan berichten of in de zijbalk van een webpagina een formuliertje zie staan waarmee ik mij kan inschrijven. Uit onderzoek blijkt ook dat statische banners  op je website maar weinig nieuwsbrief inschrijvingen opleveren. Tegenwoordig zie je minder vaak een pop-up, maar steeds vaker een overlay-pagina’s (lightbox) of zwevend element op de pagina (slide-in) die onherroepelijk je aandacht trekt. Het trekken van die 100% aandacht voor de nieuwsbrief, is wat blijkt te werken in de praktijk. Je moet websitebezoekers dus toch echt even onderbreken in hun leesactiviteiten. Hoe irritant dat eigenlijk ook is…. Ik heb er veel weerstand tegen gehad, pas na 7 jaar heb ik deze WordPress plugin voor nieuwsbrieven lead generatie gekocht. Thrive Leads biedt mij de mogelijkheid om dat irriteren op slimme, weloverwogen manier te doen. Ik denk werkelijk dat Thrive Leads één van de beste manieren is om, sneller dan normaal, een mailinglijst op te bouwen.

Aanmeldingen nieuwsbrief verhogen, 3 video’s

De video’s vertellen hoe je via Thrive Leads kunt gebruiken tbv het aantal aanmeldingen nieuwsbrief verhogen. De Thrive Leads plugin werkt alleen in WordPress websites en combineert goed met Mailchimp. Maar ook andere diensten zijn aan Thrive Leads te koppelen, waardoor de beste leads via de website als input kunnen dienen voor vervolgacties.

Part 1: Beste Thrive leads opt-in nieuwsbrieven banners met de meeste conversie

(Next Generation List Building Strategies With AdSkills Justin Brooke and Shane Melaugh)

Part 2: Beste Thrive leads opt-in nieuwsbrieven banners met de meeste conversie

(Next Generation List Building Strategies With AdSkills Justin Brooke and Shane Melaugh)

Part 3: Beste Thrive leads opt-in nieuwsbrieven banners met de meeste conversie

(Next Generation List Building Strategies With AdSkills Justin Brooke and Shane Melaugh)

Thrive leads’ aanpak tbv aanmeldingen nieuwsbrief verhogen

Lees welke strategieën je binnen Thrive Leads kunt benutten, en met welke software Thrive Leads compatible is (complete lijst)

 

Thrive leads’ strategieën voor meer conversie nieuwsbrieven:

Thrive leads ondersteunt deze software:

  • mensen een keuze bieden: wil je dit ontvangen? Of wil je ‘in het duister blijven tasten’ (speelt in op de angst om iets te verliezen)
Mailchimp
  • twee-traps / two-step-aanmelding op de nieuwsbrief. Eerst mensen laten beslissen dat ze het willen (ontvangen), dan hen erachter laten komen dat je een emailadres vraagt (speelt in op de behoefte van mensen om consequent te willen zijn)
WordPress
  • mensen laten kiezen tussen twee nieuwsbrieven (de nieuwsbrieven opt-in plugin voorziet in verschillende scenario’s, states genaamd, om doelgroepen te differentiëren.)
En ondersteunt:
  • unieke aanbiedingen zijn mogelijk, doordat opt-in formulieren op maat gemaakt kunnen worden bij specifieke content.
ActiveCampaign
  • automatisch proces van A/B testen, waarbij het aanbod en de titel het meest belangrijk zijn, maar ook de knop-tekst kan zeer bepalend zijn.
Amazon SES
  • animaties in de banners kunnen ludiek de aandacht trekken
ArpReach
  • gebruik van lightbox (overlay-pagina) is een effectieve manier, waarbij deze pagina na 10 seconden op de site staat.
AWeber
  • slide-in, en andere manieren, waarbij de inschrijfmogelijkheid zichtbaar in de aandacht komt (minder irritant) is ook veelgebruikt
Campaign Monitor
  • als mensen al ingeschreven zijn, is het mogelijk een ander aanbod te gaan doen, Thrive leads leest coockie van terugkerende websitebezoeker.
Constant Contact
ConvertKit/Seva
Facebook
GetResponse
Google
GoToWebinar
HubSpot
iContact
Infusionsoft
Klick Tipp
MadMimi
MailerLite
Mailgun
MailPoet
MailRelay
Mautic
Ontraport
Postmark
Recaptcha
SendReach
SendGrid
SendinBlue
Sendy
SG Autorepondeur
SparkPost
Twitter
Webinar JamStudio

Starten met Thrive leads

Het beste is om meteen te starten met Thrive Leads, zodat de teller tenminste aanstaat om het aantal aanmeldingen op de nieuwsbrief te verhogen. Verder zul je nog veel tijd in Thrive leads moeten stoppen (anders moet je het niet kopen). Je kunt namelijk pop-ups (lightboxes) in allerlei varianten maken. Thrive Leads test dan zelf welke nieuwsbrief aanmeldwijzen voor jou het beste werken. En laat de beste variant actief werven op je website.

Andere WordPress plugin’s en tips

Succes met WordPress. En deel dit gerust.

Gerben G. van Dijk.

Gerben G van Dijk
Volg hem