Deze video leert je in 5 minuten hoe je een Linkedin groep kunt toevoegen, hoe je daar je boodschap deelt, hoe je kunt instellen hoeveel mails je van Linkedin groepen ontvangt en ook hoe je een Linkedin groep kunt verlaten. Bekijk de video in dit bericht.

Linkedin groep gebruiken

Deze video leert je in 5 minuten hoe je een Linkedin groep kunt toevoegen, hoe je daar je boodschap deelt, hoe je kunt instellen hoeveel mails je van Linkedin groepen ontvangt en ook hoe je een Linkedin groep kunt verlaten.

Opgenomen met Snagit 11.

 Linkedin groepen gebruiken voor klanten vinden, tips:

  1. Linkedin groepsleden vragen over hoe zij denken over toepasbaarheid van jouw product of dienst. Effect: zichtbaarheid van je bedrijf en reageerders zijn meteen bruikbaar als leads voor verder (Linkedin) contact.
  2. zichtbaar worden in Linkedin discussies over de meerwaarde die jij kan leveren. Discussies blijven volgen (kun je instellen met een vinkje bij de Linkedin discussie). Effect: naam je bedrijf koppelen aan echt ervaren probleem zoals naar voren gebracht door potentiële klanten.
  3. je kunt mensen spotten in deze groepen. En hen een Inmail sturen met de vraag of je mag connecten (naar zijn/haar netwerk). Een Inmail sturen kan gemakkelijk met een betaald account van zo’n 10 Inmails per maand. Zie Linkedin abonnementen links boven op je profiel informatie (voor zakelijk, recruiters en werkzoekenden opties). Binnen een week niet beantwoorde Inmails of contactverzoeken, krijg je terug als nieuw te gebruiken Inmail. Behaald effect: ze kijken op je profiel om te beoordelen of je relevant bent. En mogelijk leidt dit tot interesse. Vervolg vraag kan zijn: kan ik iets betekenen? of kort uitleg komen geven?
  4. SEO: In elke uitnodiging / discussie / Inmail de url/website van je bedrijf communiceren als dat mogelijk is. (Effect: lead/sitebezoek via Linkedin laten toenemen met relevant bezoek naar je website toe.) By the way: communiceer ook overal je Twitter of Facebook adres.
  5. een artikel delen over de stand van zaken binnen jouw branche. Het liefst van  een ‘onafhankelijke bron’, actueel en met hoge autoriteit, bijv. een onderzoek onder bedrijven. Waardevolle (nieuwe) informatie wordt snel gedeeld binnen sociale media.

Dit zijn de manieren waarop je Linkedin groepen gebruiken kunt. Nu nog manieren om groepen te selecteren:

Tip: Linkedin groepen gebruiken met enige activiteit (> 500 leden)

  • Je kunt eenvoudig zoeken binnen Linkedin op groepen. Rechtsboven in Linkedin zit zoeken voor personen. Je kunt dit switchen naar ‘zoeken op groepen’ en dan ook gewoon trefwoorden intypen. Kies groepen met meer dan 500 leden, omdat enige activiteit het zinvol maakt om in die groepen te investeren. Je kunt zoekresultaten van aantal Linkedin groepen filteren op taal =  Nederlands (via linkerkolom in Linkedin), als je alleen Nederlandse groepen omdat je alleen voor de Nederlandse markt werkt.
  • Zoek opiniemakers op Linkedin en bekijk op hun profiel van welke groepen zij lid zijn. Op die manier vindt je interessante groepen voor jouw branche of niche. Denk aan een profielen van oude (enthousiaste) klanten. Mogelijk zitten zij in groepen die voor jouw bedrijf erg passend zijn en goed aansluiten op jou.

Tip: pimp je LinkedIn profielfoto

Val meer op in LinkedIn groepen, puur op basis van je profielfoto.

Linkedin foto effect gratis profielgenerator gerben g van Dijk tool

Gratis LinkedIn profielfoto effect, ga eens naar gratis profielgenerator pfpmaker.com

Gerben G van Dijk online specialist en SEO uit regio UtrechtWil je Google SEO uitbesteden, maar niet aan een SEO agency? Vanuit de regio Utrecht doe ik een contentanalyse via Google Search Console, SE-Ranking en Google Ads (SEA). Samen met uw organisatie werk ik toe naar toegankelijke, begrijpelijke én bruikbare content. In de vorm van SEO teksten, fotografie en ook video. Kwaliteitsgericht en op de lange termijn. Zodat uw organisatie voortaan aan de weg timmert met hogere online zichtbaarheid. Benieuwd wat ik voor jouw organisatie kan betekenen? Mail dan  [email protected] of bel even: 06 – 23661106.

Andere LinkedIn berichten op deze blog:

Succes weer met Linkedin groepen gebruiken!

Gerben G van Dijk.

Gerben G van Dijk online specialist en SEO uit regio UtrechtWil je Google SEO uitbesteden, maar niet aan een SEO agency? Vanuit de regio Utrecht doe ik een contentanalyse via Google Search Console, SE-Ranking en Google Ads (SEA). Samen met uw organisatie werk ik toe naar toegankelijke, begrijpelijke én bruikbare content. In de vorm van SEO teksten, fotografie en ook video. Kwaliteitsgericht en op de lange termijn. Zodat uw organisatie voortaan aan de weg timmert met hogere online zichtbaarheid. Benieuwd wat ik voor jouw organisatie kan betekenen? Mail dan  [email protected] of bel even: 06 – 23661106.