Hoe kan je Facebook gebruiken voor je marketing? Volg deze algemene Facebook gebruiken tips om een hoger aantal sociale media volgers te krijgen.

Doelgroep en bereik Facebook

  • Alle generaties maken gebruik van Facebook, al neemt het gebruik tegenwoordig wat af, omdat het vertrouwen in Facebook daalt.
  • Volwassenen (ook oma’s en opa’s) zijn goed te bereiken via Facebook. Al zit niet ‘iedereen’ actief op Facebook.

Aard van het medium

  • Een plek om leuke dingen te delen en goede zin te krijgen, eigen contacten onderhouden en verbondenheid ervaren.

Inhoud Facebook posts

  • Stuur geen informatieve en saaie berichten, maar focus op feel good content, daarmee verhoog je de betrokkenheid.
  • Gebruik altijd de ‘je-vorm’. Schrijf vlot, persoonlijk en enthousiast.

Facebook beeldmateriaal

  • Plaats geen bericht zonder foto of video. Posts met afbeeldingen trekken significant meer volgers.
  • Foto’s moeten de volgende afmetingen zijn: 1200 x 630 pixels, zie ook alle fotomaten.
  • Video lengte, 10-30 seconden (tot max. 120 minuten), zie ook alle videomaten.

Facebook en tijdstippen posts

  • Veel volgers zijn vooral na 18.00 uur online, met een piek om 21.00 uur.
  • Je kunt hier rekening mee bij bij inplannen van posts (via Hootsuite of via Obi4wan bijvoorbeeld).

Reageren Facebook (binnen 1 á 2 uur)

  • Reageer op vragen die worden gesteld, onder posts, berichten door bezoekers, recensies of privé-berichten.
  • Weeg bij opmerkingen of meningen af of het nodig is om te reageren.
  • Let op dat je niet geërgerd of belerend reageert, probeer je reactie altijd positief in te steken. Toon hierbij een stukje menselijkheid
  • Gebruik ook in reacties altijd de je-vorm.
  • Sluit je reactie altijd op een persoonlijke manier af.

Facebook en interactie

  • Creëer interactie door berichten en/of reacties van volgers ook te liken.
    je Facebookpagina hoeft niet alleen updates te bevatten: je creëert ook meer interactie als je posts van anderen deelt.

Succes met Facebook gebruiken.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *