Hoe kan je Facebook gebruiken voor je marketing? Volg deze algemene Facebook gebruiken tips om een hoger aantal sociale media volgers te krijgen.

Doelgroep en bereik Facebook

  • Alle generaties maken gebruik van Facebook, al neemt het gebruik tegenwoordig wat af, omdat het vertrouwen in Facebook daalt.
  • Volwassenen (ook oma’s en opa’s) zijn goed te bereiken via Facebook. Al zit niet ‘iedereen’ actief op Facebook.

Aard van het medium

  • Een plek om leuke dingen te delen en goede zin te krijgen, eigen contacten onderhouden en verbondenheid ervaren.

Inhoud Facebook posts

  • Stuur geen informatieve en saaie berichten, maar focus op feel good content, daarmee verhoog je de betrokkenheid.
  • Gebruik altijd de ‘je-vorm’. Schrijf vlot, persoonlijk en enthousiast.

Facebook beeldmateriaal

  • Plaats geen bericht zonder foto of video. Posts met afbeeldingen trekken significant meer volgers.
  • Foto’s moeten de volgende afmetingen zijn: 1200 x 630 pixels, zie ook alle fotomaten.
  • Video lengte, 10-30 seconden (tot max. 120 minuten), zie ook alle videomaten.

Facebook en tijdstippen posts

  • Veel volgers zijn vooral na 18.00 uur online, met een piek om 21.00 uur.
  • Je kunt hier rekening mee bij bij inplannen van posts (via Hootsuite of via Obi4wan bijvoorbeeld).

Reageren Facebook (binnen 1 á 2 uur)

  • Reageer op vragen die worden gesteld, onder posts, berichten door bezoekers, recensies of privé-berichten.
  • Weeg bij opmerkingen of meningen af of het nodig is om te reageren.
  • Let op dat je niet geërgerd of belerend reageert, probeer je reactie altijd positief in te steken. Toon hierbij een stukje menselijkheid
  • Gebruik ook in reacties altijd de je-vorm.
  • Sluit je reactie altijd op een persoonlijke manier af.

Facebook en interactie

  • Creëer interactie door berichten en/of reacties van volgers ook te liken.
    je Facebookpagina hoeft niet alleen updates te bevatten: je creëert ook meer interactie als je posts van anderen deelt.

Succes met Facebook gebruiken.

Gerben G van Dijk online specialist en SEO uit regio UtrechtWil je Google SEO uitbesteden, maar niet aan een SEO agency? Vanuit de regio Utrecht doe ik een contentanalyse via Google Search Console, SE-Ranking en Google Ads (SEA). Samen met uw organisatie werk ik toe naar toegankelijke, begrijpelijke én bruikbare content. In de vorm van SEO teksten, fotografie en ook video. Kwaliteitsgericht en op de lange termijn. Zodat uw organisatie voortaan aan de weg timmert met hogere online zichtbaarheid. Benieuwd wat ik voor jouw organisatie kan betekenen? Mail dan  [email protected] of bel even: 06 – 23661106.