Wat is jouw WordPress SEO strategie 2021? Er is een overvloed aan content en elke dag verschijnen nieuwe pagina’s. Houd rekening met deze 10 Google SEO trends om je vindbaarheid in Google te verbeteren.

10 Google SEO trends om ‘tussen je oren’ te houden

Wees gerust. De WordPress SEO factoren veranderen slechts geleidelijk. Zie ook mijn lijst met aanbevolen SEO-tools.

1. SEO en UX versterken elkaar

Maak werk van UX-onderzoek. Test je content dus vaker bij je eindgebruiker. Mondeling, maar ook digitaal. Maak een simpele enquête. Of vraag via Hotjar wat mensen vinden van bepaalde webpagina’s. (als ze erop zitten). De laatste jaren is UX belangrijker geworden. Check pagina’s ook via GT-Metrix.com. Ook is het belang toegenomen om content regelmatig te updaten om kwaliteit, onderbouwing en nauwkeurigheid zo actueel mogelijk te houden.

2. Houd je website technisch op peil

Houd bij of je website technisch voldoet aan de standaarden van Google. Check Google Search Console met regelmaal. Gebruik tools zoals SE-ranking, Contentking.nl danwel Silktide.com (voor hele grote websites).

3. Wekelijks zichtbaar op sociale media (of vaker)

Wees wekelijks zichtbaar op sociale media platformen. Hoe meer platformen, hoe meer zichtbaarheid. Plan sociale media berichten in via de planningstool binnen OBI4wan. Of kies voor (betaald) Hootsuite.

4. Zet aan tot actie via tekst

Gebruik actieve werkwoorden in meta-beschrijvingen van webpagina’s, maar ook in call-to-actions op sociale media berichten. Woorden zoals:  ontdek, download, leer, Bekijk zetten tot actie aan.

5. Zorg voor een heldere (hoofd)actie

Maak op je website gewenste conversie en acties duidelijk zichtbaar via knoppen. Het liefst boven de vouw, dus meteen zichtbaar als je de pagina opent. Ook voor mobiel zou dit vaak een goede keuze kunnen zijn (mobile first).

Gerben G van Dijk online specialist en SEO uit regio UtrechtWil je Google SEO uitbesteden, maar niet aan een SEO agency? Vanuit de regio Utrecht doe ik een contentanalyse via Google Search Console, SE-Ranking en Google Ads (SEA). Samen met uw organisatie werk ik toe naar toegankelijke, begrijpelijke én bruikbare content. In de vorm van SEO teksten, fotografie en ook video. Kwaliteitsgericht en op de lange termijn. Zodat uw organisatie voortaan aan de weg timmert met hogere online zichtbaarheid. Benieuwd wat ik voor jouw organisatie kan betekenen? Mail dan  [email protected] of bel even: 06 – 23661106.

6. Houd de relevantie consistent

Zorg voor een goede ervaring als mensen via Google ads, Facebook advertenties of via nieuwsbrieven naar je site toe komen. Zorg dat het op elkaar aansluit.

7. Bekijk content van concurrenten

Kijk hoe concurrenten het doen. Via gratis of betaalde tools zoals via SE-Ranking, SpyFu of SemRush.

8. Schrijf pas SEO-teksten na vooronderzoek

Schrijf websiteteksten altijd op basis van vooronderzoek. Dit kan via Google Ads. De tool Zoekwoordenplanner. Als je zoekwoorden gevonden hebt. Kies dan op basis van een zoekintentie het hoofdzoekwoord. Kijk altijd. Ik herhaal. Kijk altijd binnen Google wat voor content bovenkomt. Beoordeel op basis hiervan hoe je meerwaarde kan toevoegen. Ook als je niet ‘wint’, kun je nog steeds goede content maken en dit zelf delen via je sociale media en je nieuwsbrieven.

Let op: de  tijd van strooien met zoekwoorden ligt definitief achter ons. Google is slimmer geworden en kijkt naar de context.

Je hoeft termen niet meer onnodig te herhalen. Google snapt het al. Stap af van (stacato) gebruik van letterlijke termen. Synoniemen en vervoegingen vertaalt Google tegenwoordig. Termen zoals “Verzekering afsluiten” en “Heeft u al een verzekering afgesloten?” worden voor Google steeds meer gelijk. Qua betekenis dan. Het is wel nodig om de gekozen zoekwoorden (als uiting van een zoekintentie) op te nemen in je titel, url, metabeschrijving, intro (1x) en ALT-teksten.

9. Leg contact met echte mensen in jouw online business

Leg relaties in de echte wereld. Dit gaat je pas echt links opleveren van bevriende concurrenten, en concurrerende vrienden. Denk aan gastbloggen via websites die overeenkomen qua doelgroepen. Werk mee aan podcasts e.d.

arbo werkplek inrichten thuis bol com kopen

10. Lees vakliteratuur over SEO

De beste websites over SEO vind je binnen mijn categorie zoekmachineoptimalisatie

Knoop het in je oren.
En nu snel aan de slag met jouw WordPress SEO!

Groet,

Gerben G van Dijk.

Gerben G van Dijk online specialist en SEO uit regio UtrechtWil je Google SEO uitbesteden, maar niet aan een SEO agency? Vanuit de regio Utrecht doe ik een contentanalyse via Google Search Console, SE-Ranking en Google Ads (SEA). Samen met uw organisatie werk ik toe naar toegankelijke, begrijpelijke én bruikbare content. In de vorm van SEO teksten, fotografie en ook video. Kwaliteitsgericht en op de lange termijn. Zodat uw organisatie voortaan aan de weg timmert met hogere online zichtbaarheid. Benieuwd wat ik voor jouw organisatie kan betekenen? Mail dan  [email protected] of bel even: 06 – 23661106.