Landingspagina voorbeeld webshop

Een goede landingspagina maken. Heb je een landingspagina voorbeeld? Einstein zei het al. Men leert van voorbeelden. Voordat je heel het internet hebt afgestruind, geeft Webredactie blog een voorbeeld van een landingspagina. Een landingspagina example die converteert.

Landingspagina voorbeeld

Waarom is dit een goede landingspagina voorbeeld? Een goede landingspagina lost de gewekte verwachtingen en stimuleert actie. Lees ook de 12 landingspagina tips onder de afbeelding. Dan begrijp je waarom dit één van de beste landingspagina’s is. Voorbeeld landingspagina:

landingspagina voorbeeld

Landingspagina voorbeeld waar alle principes van een goede landingspagina zijn toegepast.

Bron van  deze afbeelding is een voor marketeers beroemd artikel. De essentie lees je nu op Webredactie blog.

Toegepaste tips in dit landingspagina voorbeeld

Het doel van een landingspagina is onmiddelijke conversie. Bezoekers zien het aanbod, de button en besluiten om de actie te doen. Je ziet dan in het landingspagina voorbeeld de volgende tips succesvol zijn toegepast:

  1. Dit is een voorbeeld van een goede landingspagina, want hij is overzichtelijk, wekt vertrouwen en bevat een knop (call-to-action).
  2. De titel maakt meteen duidelijk dat mensen juist zijn aangekomen (beoordeel de pagina door de route van bezoekers te volgen)
  3. De foto (of afbeeldingen) moeten een soort visuele brug zijn naar de knop toe. We lezen van links naar rechts. Hier klopt het.
  4. Het is een aanrader om foto’s van mensen op je landingspagina te zetten. Dit kunnen eigen medewerkers zijn, of een foto van een gratis fotobank. Het is belangrijk dat het authentiek overkomt en dat de foto vertrouwen uitstraalt. Dus ’tevreden klanten tonen’ is een veilige optie. Een foto die duidelijkheid geeft, zoals in dit landingspagina voorbeeld, behoort ook tot de good practices van landingspagina’s.
  5. Het rationele brein moet argumenten krijgen die de aankoop legitimeren en/of bevestigen. Vaak in de vorm van voordelen.
  6. Voor het ‘reptielenbrein’ is het belangrijk dat een landingspagina een piek in emotie geeft. Zoals inspelen op de behoefte aan zekerheid en de angst voor verlies. Het kan ook gaan om sociale status, de belofte van sociale erkenning of het beter beschermen van eigendomen.
  7. Gebruik van opsommingstekens (bulletpoint) versterken een verzorgde en rustige indruk. Vaak zijn dit oranje of groene vinkjes. De opsomming moet vooral de voordelen tonen. En een kind zou het moeten kunnen  begrijpen.
  8. Afleidingen zijn zoveel mogelijk achterwege gelaten. Om die reden kun je ook een hoofdmenu of submenu weglaten voor een landingspagina. Ook een footer of zijbalk kan afleiden. Dus gebruik altijd een full-width pagina voor jouw landingspagina. In het landingspagina voorbeeld op deze pagina, is niet extra moeite gedaan om navigatie onzichtbaar te maken op de landingspagina.
  9. De knop omschrijft duidelijk wat er gebeurt als je erop klikt en wat je ervoor terugkrijgt (het waarom om de moeite te nemen).
  10. Onder de knop is er ruimte voor een geruststellende boodschap. Sociale bewijzen kunnen ook geruststellend zijn. En je kunt ook geruststellen door inhoudelijke boodschappen zoals: Altijd voordelig, Niet goed, geld terug garantie, Dit weekend 25% voordeel.
  11. Als je adverteert via Google Ads dan moeten de advertentiewoorden overeenkomen met de woorden op de landingspagina.
  12. Als het aanbod goed en onweerstaanbaar? Bekijk het landingspagina voorbeeld en zie dat de meeste landingspagina tips zijn toegepast.

Een bekende WordPress plugin om landingspagina’s mee te maken is Unbounce. Je kunt landingspagina’s checken via hun gratis tool.

Landingspagina voorbeeld opening

Landingspagina voorbeeld, bij openen van de website zie je alleen dit. Tekst in plaats van afbeelding.

Wat is een landingspagina?

Wat is een landingspagina? Dat is een webpagina met inschrijving, aankoop of conversie als doel. Zoals je ziet in het landingspagina voorbeeld komen bezoekers met een concrete interesse in een dienst of product op deze pagina terecht. Het verkeer naar deze pagina toe komt vaak vanaf Google Adwords, maar  traffic kan ook via een interne link of externe link komen vanaf een andere website of webpagina. Ook offline adverteren met een (verkorte) link verklaart hoe je verkeer kan trekken naar een landingspagina. Een landingspagina is de laatste  tussenschakel naar de uiteindelijke conversie.

Landingspagina voorbeeld 2

Landingspagina voorbeeld met mens op de foto, om centrale aanbod nog diverser aan te bieden na scrollen.

Conclusie landingspagina voorbeeld

Kortom, een juiste landingspagina wekt de juiste verwachtingen en zet aan tot actie. Zie het eerste landingspagina voorbeeld bovenaan.