Een gratis website feedback tool is Hotjar. Deze Amerikaanse software verzamelt usabilityfeedback en/of gebruikersfeedback via je websitebezoekers. Let op: gebruik van Hotjar staat op gespannen voet met de nieuwe privacywet (AVG). Je behoort je websitebezoekers te informeren over het feit dat hun gedrag op een persoonlijk traceerbare wijze gevolgd wordt. Voor zover ik weet, kun je video’s laten maken van hun webgedrag. Dit houdt bijvoorbeeld in dat je de inlognaam kunt zien, waardoor het niet anoniem is. Niettemin is Hotjar uitstekende software. Naast deze tip vind je in dit artikel een dialoog die je zou kunnen voeren met websitebezoekers om feedback te krijgen op je website. Het zou in deze dialoogvorm kunnen:

Gratis tools voor website feedback verzamelen

  1. Google forms formulier maken en gebruikers er vervolgens heen leiden (via email of via je website)
  2. Nabellen van gebruikers die je hebben gemaild; bevraag hun kort op hun ervaringen (indicatief)
  3. Hotjar feedback poll, Hotjar kan heatmaps / schermopnames maken, maar die functie hoef je niet te gebruiken, wel een simpele poll (anoniem!)
  4. Dialoog voeren op basis van specifieke software; zo’n dialoog kan bestaan uit de volgende drie stappen.

Zie ook mijn bericht over het doen van WordPress gebruikersonderzoek.

Voorbeeld website feedback dialoog

Stap 1: vragen om simpele beoordeling van de website:

website-feedback-dialoog

Stap 2: vragen om meer feedback op de website:

gratis-tool-website-feedback-vragen-best-practices

Stap 3: bedanken voor de gebruikersfeedback:

Bedankpagina-website-feedback-enquete-voorbeeld

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *