Wat is de beste concurrentieanalyse tool als het gaat om de online marketing van je concurrent? In de markt is SemRush de meest uitgebreide en beste toolkit om het online gedrag van je concurrenten te onderzoeken, zodat je weet welke SEO strategie je moet volgen en welke inzichten je Google Adwords campagnes gaan voeden.

Je online marketing wordt natuurlijk veel effectiever; als je de fouten van je concurrenten kunt overslaan! Aan de slag!

SEO-concurrentieanalyse toolSemrush voor SEO concurrentieanalyse

SemRush heeft de beste SEO tools om concurrenten te onderzoeken. Afhankelijk van de licentie kost de SEO tool om andere bedrijven te volgen online ongeveer tussen de 99 en de 199 dollar per jaar. SemRush biedt je concurrentieanalyse via een veelzijdige toolkit.

Mogelijke SEO concurrentieanalyses online met SemRush:

Je kunt bijna alles ontdekken van je concurrenten door de Dashboards die SemRush. Zowel organisch verkeer als betaald verkeer van concurrerende websites kun je onderzoeken met alle analyse tools van SemRush. Voorbeelden van concurrentie analyses:

  • Welke SEO zoekwoorden ze gebruiken en hoe ze ermee scoren,
  • Wat zeggen je concurrenten precies op sociale media en hoeveel verkeer trekken ze daarmee aan?.
  • Welke advertenties hebben ze uitgezet, hoeveel heeft dan hen gekost, en hoeveel website verkeer heeft de concurrent.
  • Wat is het marktaandeel van vergelijkbare websites en waar zit overlap in keywords.
  • Welke zoekwoorden zijn nog kansrijk in de markt of branch waarin je zit?
  • Welke advertentieteksten ze precies gebruiken in Adwords en hoeveel ze voor de advertenties betalen.
  • Aan welke eisen moet content gaan voldoen om beter te scoren dan de online artikelen van de concurrenten?

Je kunt dus elke website van je concurrenten onderzoeken met SemRush, mits je deze betaalde tool koopt.

Eén SEO toolkit om concurrerende websites onderling te vergelijken: SEO, SEA en webverkeer

Voordeel SEO concurrentieanalyse

Goed inzicht in het online gedrag van concurrenten geeft je de informatie die je nodig hebt om de marketinginspanningen meer gericht en relevant te maken voor je doelgroepen.

Dat kan concurrentie voordelen opleveren. Zo kan blijken dat een concurrent een succesvolle community heeft opgezet. Het is dan goed om te weten op welk type content deze community goed reageert. En welke lessen je als bedrijf kan leren van de concurrentie.

 

Online communities kunnen sterk helpen bij brand awareness en ook brand loyalty. Dus hoe beter je weet aan welke eisen je content moet voldoen hoe meer bereik en volgers je zelf kunt bereiken. Je kunt zelfs leren van succesvolle marktpenetratie door je concurrent.

Een goede SEO concurrentieanalyse maken, kan met alle dashboards van SemRush. Online marktonderzoek kan veel inzicht geven.

SEO strategie van concurrenten analyseren voor eigen contentmarketing

Welke SEO strategie je ook tegenover je concurrenten zet; je krijgt via SemRush advies over zoekwoorden, titels en de te beantwoorden vragen. Zelfs hoeveel woorden je moet gebruiken geeft de SEO tool aan.
Je kunt dus goed inschatten wat je SEO online marketing inspanningen moeten zijn om te weten welke inzet nodig is om op een nummer 1 positie te komen in de Google zoekresultaten.
Vaak moet een artikel daarvoor 2500 of meer woorden hebben (gemiddeld). Dus zoiets maken, is veel schrijf- en SEO-werk…
Zie ook al mijn artikelen over hoger in Google komen.
Succes met WordPress.
Gerben G van Dijk.
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *