WordPress responsive website laten maken in 10 stappen

Een WordPress responsive website laten maken, kan via ons. Wij bouwen websites in WordPress. Wij zijn Gerben en Kees uit Utrecht en Almere. Je kunt ons direct inhuren als WordPress developers en makers van nieuwe content. Wij werken transparant; je stelt de ontwikkelwijze met ons vast. En wij geven je inzicht in de kosten.

In deze blog: “Hoe kom je van een bestaande website tot een een nieuwe WordPress responsive website?”. Neem wat goede gedachten mee en lees onze 10 stappen.

WordPress responsive website developers Gerben en Kees

Gerben en Kees voor WordPress responsive website bouwen

Wil je via e-mail met ons ‘sparren’?
KLIK HIER, mailen kan bij ons altijd

WordPress responsive website kosten

Een goedkope WordPress responsive website kost ongeveer 2000 Euro. Wij adviseren wel om je bestaande website niet zomaar om te zetten naar een WordPress responsive design, zonder ook naar boodschap, content, beeld en navigatie te kijken. Als de responsive WordPress website meer mag kosten, gaan we graag aan de slag om ook feedback bij je klanten op te halen. Onze werkwijze op dit punt is onderscheidend. Wij zijn ervaren campagne- en contentspecialisten, check dit maar op Linkedin, we zijn dus niet alleen WordPress website developers. De WordPress responsive website die wij opleveren, presenteert je bedrijf als hoogwaardig. De verbeterde inhoud trekt straks meer bezoek en klanten aan dan nu het geval zal zijn. Daar gaan wij voor zorgen.

Waarom responsive website laten maken?

Steeds meer zoekgedrag op internet vindt op mobiele devices plaats. Als je website niet goed toont op een mobiel of tablet gaan mensen afhaken op je website en content. Daarom is een responsive website laten maken belangrijk. Als je bestaande website meer dan drie jaar oud is, is deze waarschijnlijk nog niet mobiel toegankelijk (genoeg) en wil je je website responsive laten maken voor smartphone en tablet. De snelheid van laden van de website moet daarbij kort zijn, omdat mobiele apparaten vaak minder rekenkracht hebben of soms een zwak Wifi signaal moeten gebruiken. Kortom, een responsive website toont goed op elk type beeldscherm. Bij WordPress responsive themes is de laadtijd sowieso kort en via WordPress is de content goed te optimaliseren voor de Google vindbaarheid (SEO). Als je dan toch een nieuwe website maakt, kies dan voor WordPress responsive. Tal van mooie responsive thema’s zijn wereldwijd al veel uitgetest.

WordPress responsive website laten maken in 10 stappen

WordPress responsive website laten maken - nieuwe vrachtwagen op auto

Bij een WordPress responsive website laten maken, is de inbreng van bestaande klanten cruciaal, vinden wij. De nieuwe website moet voor nieuwe klanten onderscheidend en geloofwaardig zijn. De bestaande klanten zijn daarvoor ons kompas. Zoals al gezegd, gebruiken wij responsive WordPress thema’s die al beproefd zijn als het gaat om interactie design. Wij maken op basis van je bestaande website een nieuwe website.

In 10 stappen naar een nieuwe WordPress website

1. Offertegesprek WordPress responsive website

Kennismaking met opdrachtgever (en de communicatiemedewerker):

Vragen:

  • Wat zijn de doelen van de nieuwe responsive website?
  • Wat zijn de doelgroepen en welke hoofdacties gelden voor deze groepen?
  • Is de nieuwe responsive website een one-pager of een sterk inhoudelijke website met veel navigatie?
  • Hoeveel tijd en moeite wil de opdrachtgever steken in de ontwikkeling van de site en daarna?
  • Welke omvang gaat de site hebben en hoe lang zijn de teksten ongeveer?
  • Homepage: Wat is de centrale boodschap? En de mogelijke slagzin / tagline? (Lees op blog van Tim Daalderop hoe je kunt nadenken over een goede tagline voor je homepage.)
  • Wat zijn de gedachten over beeld? Mogen wij daarin zelf een keuze maken, of zijn er al beelden?
  • Hoe belangrijk is het laten zien van actualiteit in brengen van nieuws dan wel van social media updates?
  • Wat zijn de exacte logokleuren? En welk logo gaan we online gebruiken?
  • Wat zijn de hostinggegevens?
  • Resultaat gesprek: transparante offerte waarin je leest wat we gaan doen, voor hoeveel uren en tegen welk tarief. Bij de offerte doen we je een voorstel voor twee thema’s die wij als mogelijke basis zien.

2. Bepreken uitgebrachte offerte

We bespreken de offerte. Je beslist of we met één thema verder gaan of met twee (zodat we je bestaande klanten een keuze kunnen voorleggen). De voorgestelde thema’s vindt u als demo bij het Genesis Framework, bekijk aldaar het overzicht van responsive WordPress thema’s. Na bepaling van het traject ondertekenen we samen de offerte. Wij gaan aan de slag!

3. Klantonderzoek nieuwe website (optioneel)

Gesprekken met minimaal vijf klanten; de inhoud van deze gesprekken, lichten wij toe in ons gesprek met jou. (gesprek aanvragen)

4. Contentanalyse en contentverbetering (optioneel)

Basis voor gesprek is een Excel bestand met daarin de bestaande navigatie en bijbehorende pagina-titels; zodat we per pagina kunnen aangeven wat de status ervan is. Als er webstatistieken zijn, dan worden die hierin meegenomen. Ook het verslag van de 5 klantgesprekken hoort erbij. De nieuwe navigatie staat in de Excel opgesomd; zodat je er bestaande content aan kunt koppelen. Wij vragen je actief mee te denken. Preciezere inhoud van deze stap, volgt in onze offerte.

Tweede Excel voor contentverbetering

Je krijgt als opdrachtgever een tweede Excel, met de pagina-titels waar wij aan denken. Dit geeft ons richting voor het gereed maken van de content. Je houdt zo een vinger aan de pols en voorkomt verrassingen. Na instemming verbeteren we de benodigde content om te plaatsen op de WordPress responsive website.

5. Bouw WordPress responsive website

Installatie van responsive thema en technische oplevering responsive homepage
In deze fase kopen wij het WordPress thema als basis aan en gaan we de boel installeren op een subdomein van je bestaande website. Wij passen het thema aan met je logo en gebruiken de kleuren van het bedrijf. De homepage en de navigatie titels worden ingevuld. Qua content vullen we de homepage. En zetten we de navigatiestructuur en benodigde functies (widgets) erin. Wij hebben daarbij kennis van de meest gebruikte WordPress plugins. we zetten de basis goed neer.

6. Gesprek over widgets en/of extra functies (optioneel)

Wij willen dat je op basis van de ‘wat kale’ homepage aangeeft welke extra widgets de website nog kan gebruiken. Ook komt naar voren of bepaalde foto’s nodig zijn. Daarbij kunnen we zorgen voor nieuwe, betere foto’s. We werken met Photoshop en dergelijke. En ook korte video’s kunnen we ‘on the spot’ maken. We maken dan gebruik van een smartphone om mobiel video’s te maken. We kijken dus samen naar wat mist en naar wat nog beter kan.

7. Content redigeren en plaatsen (optioneel)

Plaatsen van de content zoals bepaald is in de contentscope. Op maat maken van teksten, hulpteksten e.d. Opnieuw plaatsen en testen van links. Dat hoort er allemaal bij. Ook plaatsen van gekozen beelden e.d. Aanpassingen doen we waar nodig. We gaan aan de slag met content. Als afgesproken, werken we medewerkers in op gebruik van de WordPress responsive website. Zij leren dan van ons principes om de content voor Google te optimaliseren. Zo brengen wij kennis in je bedrijf, zodat medewerkers de content kunnen verbeteren.

8. Homepage en (mobiele) navigatie voorleggen aan klanten (optioneel).

Optioneel: opdrachtgever krijgt de nieuwe homepage te zien in bijzijn van meerdere klanten. Juist het gesprek tussen meerdere klanten, geeft inzichten over hoe de website beter kan. Nog voor de live-gang, kan de website nog worden aangepast. Het samen ontwikkelen met klanten, is een kenmerk van onze werkwijze.

9. Oplevering en verhelpen issues

De website is daarna in principe af. De content moet dan nog op zijn plek komen. Via webstatistieken houden we de website in de gaten. Het is mogelijk dat nog problemen en wensen boven tafel komen. Hier zullen we ook bereikbaar voor zijn en kun je altijd met ons bespreken wat ons nog te doen staat.

10. Doorontwikkeling / gebruikersonderzoek (optie)

Na enige tijd is het mogelijk om gebruikersonderzoek te doen bij klanten. Dit kan bij dezelfde vijf klanten als die eerder bezocht zijn door ons. Ook zijn er technische tools voor maken van een heatmap van de homepage, zoals Hotjar bijvoorbeeld. Wel zijn er pas resultaten na 1000 bezoeken aan de homepage. Dit kost mogelijk wat tijd. We zijn dus erg voor simpele manieren van website gebruikersonderzoek.

WordPress developers nodig? Nodig Gerben en Kees uit

We komen succesvolle ondernemers tegen die zeggen: ‘Bouw de website maar voor me, zolang het mij maar geen tijd kost.’ Toch zijn Kees en ik respectievelijk ook campagne- en contentspecialist. Vanuit onze ervaringen adviseren wij altijd om samen met bestaande klanten de website te ontwikkelen en na oplevering ook klanten om reacties te vragen.

WordPress developers inhuren

Als je een WordPress responsive website wilt laten maken, kun je ons inhuren als WordPress developers. We kijken vrijblijvend naar je bestaande website en bekijken of het WordPress CMS alle benodigde functies kan ondersteunen. Vaak is dat zo en dan volgt de kennismaking. Zoals gezegd, zijn we transparant in wat we gaan doen, hoeveel tijd dit kost en wat het jou kost. We zoeken klanten die hun website als een hoogwaardig visitekaartje zien; dat meegroeit in de tijd. Wij streven daarbij naar langdurige samenwerking en tevreden klanten.

Gerben en Kees voor WordPress responsive website bouw & advies
Interesse? Bel ons via 06-23661106. Of mail ons. We werken vanuit Utrecht en Almere.

Deken Heinenstraat 9
3981 WG Utrecht
06-23661106

Ps. Naast WordPress webredacteur en SEO adviseur, is Gerben G van Dijk in te huren voor het maken van korte video's zoals 'klantreviews' of 'Even voorstellen video's'. Op locatie in Bunnik of elders in regio Utrecht / Midden Nederland.

 

En ja, reageer gerust

*