Op deze blog heb je al kunnen lezen hoe je een goed Linkedin profiel opstelt voor acquisitie en ook welke acties binnen Linkedin mogelijk zijn. Zie de categorie Linkedin voor al deze berichten. Dit artikel gaat over Linkedin groepen gebruiken. En hoe je daarmee klanten kunt vinden.

Zinvolle acties voor Linkedin groepen gebruiken:

  1. Linkedin groepsleden vragen over hoe zij denken over toepasbaarheid van jouw product of dienst. Effect: zichtbaarheid van je bedrijf en reageerders zijn meteen bruikbaar als leads voor verder (Linkedin) contact.
  2. zichtbaar worden in Linkedin discussies over de meerwaarde die jij kan leveren. Discussies blijven volgen (kun je instellen met een vinkje bij de Linkedin discussie). Effect: naam je bedrijf koppelen aan echt ervaren probleem zoals naar voren gebracht door potentiële klanten.
  3. je kunt mensen spotten in deze groepen. En hen een Inmail sturen met de vraag of je mag connecten (naar zijn/haar netwerk). Een Inmail sturen kan gemakkelijk met een betaald account van zo’n 10 Inmails per maand. Zie Linkedin abonnementen links boven op je profiel informatie (voor zakelijk, recruiters en werkzoekenden opties). Binnen een week niet beantwoorde Inmails of contactverzoeken, krijg je terug als nieuw te gebruiken Inmail. Behaald effect: ze kijken op je profiel om te beoordelen of je relevant bent. En mogelijk leidt dit tot interesse. Vervolg vraag kan zijn: kan ik iets betekenen? of kort uitleg komen geven?
  4. SEO: In elke uitnodiging / discussie / Inmail de url/website van je bedrijf communiceren als dat mogelijk is. (Effect: lead/sitebezoek via Linkedin laten toenemen met relevant bezoek naar je website toe.) By the way: communiceer ook overal je Twitter of Facebook adres.
  5. een artikel delen over de stand van zaken binnen jouw branche. Het liefst van  een ‘onafhankelijke bron’, actueel en met hoge autoriteit, bijv. een onderzoek onder bedrijven. Waardevolle (nieuwe) informatie wordt snel gedeeld binnen sociale media.

Dit zijn de manieren waarop je Linkedin groepen gebruiken kunt. Nu nog manieren om groepen te selecteren:

Tip: Linkedin groepen gebruiken met enige activiteit (> 500 leden)

  • Je kunt eenvoudig zoeken binnen Linkedin op groepen. Rechtsboven in Linkedin zit zoeken voor personen. Je kunt dit switchen naar ‘zoeken op groepen’ en dan ook gewoon trefwoorden intypen. Kies groepen met meer dan 500 leden, omdat enige activiteit het zinvol maakt om in die groepen te investeren. Je kunt zoekresultaten van aantal Linkedin groepen filteren op taal =  Nederlands (via linkerkolom in Linkedin), als je alleen Nederlandse groepen omdat je alleen voor de Nederlandse markt werkt.
  • Zoek opiniemakers op Linkedin en bekijk op hun profiel van welke groepen zij lid zijn. Op die manier vindt je interessante groepen voor jouw branche of niche. Denk aan een profielen van oude (enthousiaste) klanten. Mogelijk zitten zij in groepen die voor jouw bedrijf erg passend zijn en goed aansluiten op jou.

Andere LinkedIn berichten op deze blog:

Succes weer met Linkedin groepen gebruiken!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *