Publiceer je regelmatig op je website en sociale media kanalen? Ontdek hoe je je contentstrategie kunt meten en verbeteren via deze tools:
- tools voor website analyse
- tools voor effect meten sociale media
Tools voor website analyse
- Google Analytics / Piwik (lees hoe je Google Analytics kunt installeren op je WordPress website)
- Google Webmaster Tools (koppel deze met je Google Analytics)
Tools voor effect meten sociale media
- Facebook Insights (best times of day to post)
- Twitter Analytics
- Youtube Analytics
- SocialBro (best times of day to tweet)
- Follower Wonk
- Klout, Kred, PeerIndex etc.
- Sprout Social (betaald, geweldige rapporten)
- Hootsuite (betaald, goede maar dure rapporten)
Kwalitatief onderzoek website meten en effect meten sociale media
- Observeren (Zoek je eigen naam op: Google Search, Twitter Search, Youtube Search)
- Enquête (via Google Drive / Google Docs)
- Doelgroeponderzoek Gmail: importeer contacten uit Linkedin of database (via .CSV) bestand naar je Gmail, gebruik de tool Rapportive in je Gmail. Je ziet per persoon welke sociale media kanalen die gebruikt.
Bron: Sociale media Summit 2014 te Amsterdam.