Publiceer je regelmatig op je website en sociale media kanalen? Ontdek hoe je je contentstrategie kunt meten en verbeteren via deze tools:

  • tools voor website analyse
  • tools voor effect meten sociale media

Bekijk de tools.

Tools voor website analyse

Tools voor effect meten sociale media

  • Facebook Insights (best times of day to post)
  • Twitter Analytics
  • Youtube Analytics
  • SocialBro (best times of day to tweet)
  • Follower Wonk
  • Klout, Kred, PeerIndex etc.
  • Sprout Social (betaald, geweldige rapporten)
  • Hootsuite (betaald, goede maar dure rapporten)

Kwalitatief onderzoek website meten en effect meten sociale media

  • Observeren (Zoek je eigen naam op: Google Search, Twitter Search, Youtube Search)
  • Enquête (via Google Drive / Google Docs)
  • Doelgroeponderzoek Gmail: importeer contacten uit Linkedin of database (via .CSV) bestand naar je Gmail, gebruik de tool Rapportive in je Gmail. Je ziet per persoon welke sociale media kanalen die gebruikt.

Bron: Sociale media Summit 2014 te Amsterdam.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *