Contentmarketing is je doelgroepen bereiken via je website en sociale media. Een paar vragen komen daarbij altijd terug. Hoe kun je teksten hoger laten scoren in Google? Oftewel hoe werkt Search Engine Optimization (SEO) toepassen op je WordPress website en content? En wat zijn tools en manieren om je content naar buiten te brengen? Welke sociale media kanalen zijn het meest effectief daarbij? En hoe automatiseer ik het versturen van media updates? Dat speelt allemaal.

Contentmarketing & WordPress | introductievideo

Hoe breng ik content verder vanuit mijn WordPress website? Hoe zet ik middelen als Linkedin, Twitter, Facebook en Youtube in om meer verkeer naar mijn site te trekken? Dit is het terrein van contentmarketing.

Zonder contentmarketing weinig resultaat!

Werk toe naar een situatie waarin 80% contentmarketing is en 20% content maken is als het gaat om de tijd die je besteedt. Hoe mooi je WordPress website ook is; contentmarketing is nodig om ‘de wereld’ te veroveren.

Tools voor contentmarketing

Denk aan een fictief webbureau in Utrecht. Tools die zij zouden kunnen gebruiken, bestaan uit de volgende lijst:

Contentkalender voor contentmarketing

Regelmatig (en automatisch) publiceren is een goede manier om meer leads te krijgen vanuit contentmarketing. Binnen WordPress kun je een plugin gebruiken ervoor, deze heet Co-schedule. Dit is een marketing kalender die regelt hoe jij je content verspreid en bovendien suggesties geeft voor een betere SEO, dus vindbaarheid via Google. Buiten WordPress is Hootsuite de goedkoopste oplossing, daarna komt Imonitoring (dus ook voor webcare). En duurste optie is Obi4wan of Coosto als planningstools voor social media updates.

Gerben G van Dijk
Volg hem